Infolinia: (29) 760-60-73
Monitoring jest obecnie najtańszym i bardzo skutecznym sposobem ochrony, powszechnie stosowanym w Polsce i na świecie.
Działanie monitoringu polega na przekazywaniu informacji o stanie pracy systemu alarmowego do centrum monitorowania.
Do przesyłania sygnałów z systemu alarmowego do centrum monitoringu wykorzystujemy następujące drogi komunikacji :
Dodatkowym atutem systemu monitorowania jest automatyczne „śledzenie” podstawowych parametrów systemu alarmowego, takich jak :
Nowoczesna platforma programowa, na której oparta została stacja monitorowania pozwala na monitorowanie do 50 tysięcy obiektów i przetwarzanie 100 sygnałów na sekundę.
System posiada także możliwość automatycznego powiadamiania Klientów o zdarzeniach występujących w ich obiektach za pośrednictwem e-maili lub smsów.
Klient może także zobaczyć historię sygnałów z jego obiektu za pośrednictwem internetu przy wykorzystaniu portalu klienckiego dostępnego w usłudze „e-monitoring” i „e-ochrona”.
Dodatkową funkcjonalnością systemu monitoringu jest usługa „call center” umożliwiająca dyżurnym centrum monitoringu identyfikację numeru osoby dzwoniącej do Centrum Operacyjnego i porównaniu go z baza danych Agencji Ochrony Mienia „TARCZA”, jest to pierwszy z wielu etapów weryfikacji uprawnień do kontaktu z Centrum Operacyjnym.
Nieodzownym elementem systemu monitorowania są załogi interwencyjne, do których dyżurni Centrum Operacyjnego przekazują informacje o sygnałach alarmowych z obiektów objętych ochroną. Pracownicy grup interwencyjnych z uwagi na duży poziom zagrożenia i ponoszonej odpowiedzialności muszą się cechować odpowiednimi predyspozycjami psychofizycznymi, do których należą między innymi : zdolność przekładania dobra innych nad dobro własne, umiejętność podejmowania trafnych i trudnych decyzji w sytuacjach ekstremalnych, umiejętność oceny poziomu zagrożenia pod kontem dobrania adekwatnych środków do zaistniałej sytuacji. Tak dobrane elementy wchodzące w skład „monitoringu” są gwarancją skutecznej i pewnej ochrony.